Varaordfører snakker under utdeling av diplom for resertifisering Miljøfyrtårn
Publisert: 05. juni 2024 | Sist endret: 06. juni 2024 | Forfatter: Anne Straume

KSS resertifisert som Miljøfyrtårn

Kongsgård skolesenter (KSS) har den siste tiden jobbet målrettet for å blir resertifisert som Miljøfyrtårn, og i mai var endelig målet nådd. 4. juni var det feiring i Teateret for KSS og alle skoler og barnehager i Kristiansand kommune. Varaordfører Charlotte Beckmann Finnestad delte ut diplomer. Daglig leder i Stiftelsen Miljøfyrtårn, Ann-Kristin Ytreberg, minnet på sin side om at selv om vi er sertifisert, er det nå den egentlige jobben begynner.

Involvering av ansatte og elever

Målet er at både ansatte og elever ved KSS skal være involvert i miljøarbeidet etter hvert, på ulike måter. Og skulle du ha gode idéer til hvordan KSS kan jobbe for å forbedre seg innen klima, miljø og arbeidsmiljø, kan du sende innspill til Miljøfyrtårnansvarlig ved KSS, Anne Straume.

Redusere miljøbelastningen

Som Miljøfyrtårn skal KSS jobbe for å redusere egen miljøbelastning. Dette skal vi gjøre gjennom å jobbe systematisk og kontinuerlig forbedre vår påvirkning på klima og miljø. Resertifiseringen er viktig for å sikre at KSS har god miljøstyring i dette arbeidet.

Les også: