Trafikksikkerhet

Elever ved Lunde kommer til skolen til fots, på sykkel, i buss og med privatbiler. Det er derfor svært viktig at alle som ankommer skolen kjenner kjøremønsteret og forholder seg til dette. Dette er viktig for fremkommeligheten, men først og fremst for sikkerheten til barna:

Vi gjør derfor oppmerksom på følgende:

·         Skal du raskt sette av barn så må du være tålmodig, bruke av/ påstigningsområdet ved Lundeparken.

·         Skal du selv ut av bilen og hjelpe barn med sekk etc. - eller trenger tid til å si ha det, så må du bruke parkeringsplassen ved SFO.

·         Merk at busslommen foran skole er skiltet «innkjøring forbudt»! Det er i dette området ikke tillat for private biler og kjøre inn, stoppe eller parkere.

·         Det er stopp og parkeringsforbud langs «rundingen» og bak skolen. Området her er forbeholdt varelevering og parkering for ansatte.

·         Husk på at det finnes gode alternativer for av/ påstigning ved Tinntjønn og ved den gamle prestegården.

La oss stadig minne hverandre på at vi alle skal kjøre forsiktig og ta hensyn.