Leksehjelp

I grunnskolen omfatter tilbudet om leksetid totalt 8 timer fordelt på de 10 årene den enkelte elev går på skolen. På Lunde skole er det besluttet at leksetid skal tilbys elevene fra 3.-7.trinn. På grunn av fylkets skyssreglement vil elevene måtte velge enten leksetid eller transport hjem (vedtakene kan ikke kombineres).

Ved Lunde skole vi vi år fordele timene slik:
30 min direkte etter skolen (13:20) mandag og onsdag.
Leksehjelp starter opp i uke 37

Det vil være voksne tilstede, men det stilles likevel krav til at elevene evner å jobbe selvstendig.
Dersom barnet er knyttet opp mot SFO-fulltid og benytter leksetid begge dager kan oppholdet endres til "Hel plass med leksehjelp".
Påmelding via skjema i VFS.

Lekser og repetisjon er viktig for elevenes læring og utvikling. Vi minner om at:
- foreldrene har ansvaret for å kontrollerer og sikret at leksearbeidet blir utført tilfredsstillende.
- daglig leseøving må gjennomføres selv om elevene får leksetid på skolen.
- enkeltelever som ikke følger leksehjelperens krav til ro og orden, kan miste tilbudet om leksetid.

Spørsmål i forbindelse med ordningen rettes til Steinar Østensen: steinar.ostensen@sogne.kommune.no

Les også: slik hjelper du barna med leksene

Photo by Annie Spratt on Unsplash