Skolebiblioteket

Skolebiblioteket ligger sentralt i bygget og er lett tilgjengelig for alle som vil besøke det.
Elevene er innom biblioteket jevnlig. Der leser elevene selv, blir lest for av en voksen, og finner bøker som de låner.
Alle barn liker å bli lest for. Da har man gode opplevelser sammen, kan dele sorger og gleder og se fram til neste lesestund der man får vite hvordan historien i boken utvikler seg, og til syvende og sist - hvordan alt ender.
Bokhyllene er fulle av bøker. Man kan se på noen av bøkene at de er godt slitt, og disse står sammen med ganske nye bøker som fremdeles er stive i permene.

Skolebibliotekaren sørger for at det til enhver tid er noe for alle og det arrangeres ulike spennende leseprosjekt gjennom året.

Elevene kan også låne med seg bøker hjem, eller de kan bruke lånekortet de har fått via Kristiansand folkebibliotek for å låne bøker der.

Kristiansand Folkebibliotek

Skolebibliotekar  Thea Kvaale Reigstad, mail: thea.kvaale.reigstad@kristiansand.kommune.no