Skoleskyss

Agder Kollektivtrafikk AS (AKT) har ansvar for skoleskyss til grunnskoler og videregående skoler i Aust- og Vest-Agder. Skoleskyssen organiseres av AKT, i nært samarbeid med rutebilselskaper, drosjer og andre undertransportører.

For elever i grunnskolen som har mer enn 4 kilometer daglig reiselengde (for 1. klasse 2 km daglig reiselengde) mellom bopel og nærskolen én vei, eller for elever som reiser med båt, sørger AKT på vegne av fylkeskommunene for fri skyss eller skysstilskudd. Elever med delt bosted, varig eller midlertidig funksjonsnedsettelse kan ha rett til skoleskyss.

Er du i tvil om ditt barn har krav på fri skyss, kan du henvende deg til skolens kontorleder eller søke informasjon på AKT sin nettside.

Merk at skyss vedtak ikke kan kombineres med andre vedtak som for eksempel SFO eller leksehjelp.

Photo by Tord Romundstad on Unsplash