Velg seksjon Forside
Logg inn
For ansatte
Ansatte epost
SØKE OM DELT PLASS? FRIST 15.juni!

Gratis delt plass SFO på 1.- 3. trinn! (Gjelder ikke 4.trinn)

Alle kommuner skal tilby 12 timer gratis delt plass ved SFO per uke for elever som går på 1.- 3.trinn fra skoleåret 2024-25.
Herunder forklares alternativer for delt plass (gratis) ved SFO fra skolestart 14. august:

Alternativ 1: 3 dager i hele åpningstiden, morgen og ettermiddag. (to fridager/uke) I skolens hele ferieuker: 2 hele dager. Se egen informasjon under om ferie-SFO/ heldags-SFO.

Alternativ 2: Alle 5 dager etter skolen, med SFO frem til klokken 15.30 hver dag, totalt 12 timer/uke. I skolens hele ferieuker: 2 hele dager. Dette plasstilbudet har ikke morgen-SFO. Barnet må enten gå hjem selv senest kl. 15.30, eller hentes innen kl. 15.30. Se egen informasjon om ferie-SFO/ heldags-SFO.

Ferie-SFO/ heldags-SFO:
Ved delt plass kan en benytte 2 hele dager i skolens hele ferieuker (en ferieuke regnes som 5 dager). Foresatte med deltidsplass kan fortsatt spørre om å kjøpe enkeltdager i heldags-SFO i forbindelse med skolens fridager. Dagspris for enkeltdager (heldags-SFO) er 300 kr. Det er bindende registrering i skolens ferier.

Har 100% plass nå, men ønsker å endre til delt plass (gratis): Søknad om oppsigelse/ endring gjøres i Oppvekstportalen, samme sted dere søkte om plass, og fra samme person som søkte opprinnelig, innen 15.juni! Da rekker en å få delt plass fra skolestart 14.august! Pr. dags dato er det 2 måneders oppsigelsestid av en SFO-plass. Velg alternativet “Delt plass” og skriv i kommentarfeltet om du velger alternativ 1 ELLER alternativ 2.

De som opprinnelig søkte om 60% plass, blir lagt inn med delt plass i systemet, men alle som har delt plass må velge alternativ 1 eller 2.

Vedlegget «Avtaleskjema», må fylles ut av alle uansett plass, og leveres inn samtidig, innen den 15.juni til: vidar.skar@sandnes.kommune.no  Der setter dere et kryss for hvilken plassering som er søkt om og valgt!

Matpenger:
Matprisen fra 1.sept-24 er den samme uavhengig av hvor mange dager barnet går på SFO. Den enkelte SFO bestemmer matprisen. Ved Stangeland SFO blir prisen kr.175,- per mnd.

Matpenger: