Publisert: 12. september 2024 | Sist endret: 26. august 2024 | Forfatter: Oddbjørn Egeland

Lesekonkurranse

I år, som tidligere år, deltar Kringsjå skole i lesekonkurransen Norli Jr. Vi håper du vil være med å legge til rette for at ditt barn har god tilgang på bøker. Det er også viktig at du er med på å oppmuntre til lesing, og gjerne leser med/for ditt barn hvis ikke det har kommet så langt i sin leseutvikling at hen leser godt selv.

I lesekonkurransen registrerer lærerne alt som leses. Vi bruker skolebiblioteket aktivt og oppfordrer deg til å benytte Kristiansand folkebibliotek, hvis du ønsker enda større tilgang til bøker. På nettsidene til Norli Jr. finner du mer informasjon og boktips om du ønsker det.

Les gjerne denne artikkelen om å fylle barndommen med bøker (hentet fra fvn.no). Her finner du god informasjon om hvorfor det er viktig å lese med/for ditt barn og gode tips til lesestunden.