Publisert: 28. august 2024 | Sist endret: 26. august 2024 | Forfatter: Oddbjørn Egeland

Beintøft 2024

Kringsjå skole har lang erfaring med Beintøft. I 2024 fortsetter vi med å oppfordre barn til å gå, sykle eller ta buss til skolen. Vi oppfordrer deg som foresatt til å være med på å heie barna fram.

I konkurranse med alle andre påmeldte skoler i landet, så har Kringsjå skole flere år vært i toppen i fylket og i kommunen. Trinnene og skolen har vunnet pengepremier, som har kommet elevene til gode.

Det er godt tilrettelagt for at barn kan gå, sykle eller busse til skolen. Hver dag teller lærerne opp og registrerer det. Det er spennende og gøy for barna å lære om å gå, sykle eller busse til skolen, og hva det har å si for miljøet og for en trygg skolevei.

Konkurransen pågår fra 2.-23. september. Vi håper du som foresatt vil være med på å hjelpe ditt trinn/dine trinn og vår skole til å gjøre en innsats for miljøet og en trygg skolevei. Må du kjøre så utfordrer vi deg på å sette barnet av et stykke unna skolen, slik at barnet kan gå/sykle sammen med andre barn og delta på den måten.