Publisert: 20. juni 2024 | Sist endret: 20. juni 2024 | Forfatter: Ketil Thomassen

Velkommen til skoleåret 2024-25

Barna som skal begynne på 1. trinn
Vi opplever at det er mange som har god erfaring med å være på SFO de første ukene før skolen starter. De eldste barna på skolen er ikke her, og det er ikke fullt opp på SFO heller. Dagene er i tillegg litt roligere, det er anledning til å puste både inn og ut i løpet av de timene barna er her. Vi som jobber på SFO er også ekstra oppmerksomme på barna som skal begynne på 1. trinn. Til sammen blir disse ukene noen gode steg på veien mot første skoledag.

Hvor møter 1. trinn opp?
På toppen av den store trappen ser dere langsiden av skolebygget på venstre side. Ved enden av bygget finner dere inngangen til 1. trinn, merket med «B» over døren. Hvis dere ikke har møtt oss ute allerede, er det bare å gå inn i garderoben og følge gangen videre.

Hva trenger dere å ta med?
* Barna må ha en nistepakke til kl. 11, og så ordner vi med det andre måltidet kl. 14.
* Barna trenger tøy etter vær, skift og innesko.
* Det blir ellers godt og varmt ute når solsteiken står på om sommeren. Da pleier vi å ta ut hageslangen og bade litt, så badetøy og et håndkle er fint å ha med. Husk solkrem.

Vel møtt!

--------

Det gamle skoleåret rundes av
Feriedagene i juni
Vi har åpent på SFO fredag 21. og mandag 24. til torsdag 27. juni, fra 07:30 – 16:30 alle dagene. Fredag 28. juni har vi planleggingsdag og stenger.

Sluttdato for årets 3. trinn
Sluttdato for barna som er ferdige på 3. trinn er satt til 31.07.2024, såfremt dere ikke har endret det selv eller gitt oss beskjed om å endre. Juli er betalingsfri måned, slik at juni i praksis er siste måned på SFO for 3. trinnsbarna.
Gi oss beskjed dersom dere ønsker å benytte SFO på 4. trinn, så endrer vi på sluttdatoen.

Ordningen med reduserte priser og gratis SFO utvides fra skoleåret 2024-25
Ordningen med gratis SFO-plass inntil 50% blir utvidet til å gjelde også 3. trinn. Det vil si at 1., 2. og 3. trinn får inntil 10 av 20 dager i måneden gratis, og fratrekk i prisen for plasstypene med flere enn 10 dager i måneden.

Det innføres i tillegg en ny plasstype fra høsten. Mer informasjon fra oss om denne kommer rundt skolestart.

-----

Hvordan bruke Visma Flyt Skole på Kringsjå SFO?
For det aller meste vil dere bruke appen til å skrive «Gruppemelding» og «Merknad» til oss. Gruppemelding bruker vi til beskjeder om fast fremmøte på SFO, og endring på enkeltdager. Merknad bruker vi til endring av enkeltdager.
Vi tar på oss jobben med å legge inn fremmøtedataene. Det gjør det enklere for dere, i tillegg vil det bli mer oversiktlig for oss.

NB: Dersom dere ønsker å endre på fremmøtet etter kl. 12:00 den den dagen det gjelder, ber vi dere ringe oss på 3800 6060 (velg «2» for SFO) i stedet for å skrive på Visma. Det sikrer at vi får med oss beskjeden.

En mer detaljert veiledning til bruk av Visma finner dere i artikkelen Visma Flyt Skole på Kringsjå SFO.

-----

Informasjon om skoleåret 2024-2025
For utfyllende informasjon om SFO, kan dere klikke dere inn på artikkelen Skolefritidsordningen på Kringsjå skole.

SFO åpner mandag 29. juli
Uke 31 og 32
Vi starter opp mandag 29. juli, og har åpent mandag til fredag fra klokken 07:30 til 16:30 disse to ukene. De fire første dagene i uke 31 er dessverre ikke tilgjengelige i Visma, men en del av dere har brukt muligheten til å skrive at barna kommer disse dagene. Vi har også beregnet at de som er satt opp fredag 2. august kommer dagene før.

Uke 33
Mandag 12. august har vi åpent fra 07:30 til 16:30
NB: Tirsdag 13. og onsdag 14. august har vi planleggingsdager sammen med skolen, og SFO er lukket.

Torsdag 15. august er første skoledag.

Igjen, vel møtt!