Publisert: 15. mai 2024 | Sist endret: 20. juni 2024 | Forfatter: Ketil Thomassen

Visma Flyt Skole på Kringsjå SFO

- En veiledning

Visma flyt gir dere muligheten til å benytte en app for å kommunisere med skole og SFO. For SFO sin del vil det i hovedsak dreie seg om beskjeder angående fremmøte. Det vil si; hvilke dager skal barna hjem etter skolen, hvilke dager skal de på SFO, blir de hentet, tar de buss eller sykler de hjem?
Dere finner mer informasjon om appen på kommunens hjemmeside, blant annet med en lenke til selve appen: Kristiansand kommunes veiledningsside til Visma Flyt

Nedenfor finner dere en beskrivelse av hvordan dere skal bruke systemet hos oss.

Viktig: tidsfrist kl. 12:00 for fremmøtebeskjeder via Visma Flyt
Hvis dere har behov for å gi oss en beskjed etter kl. 12, ring 3800 6060 og velg «2» for SFO.

Hjem fra SFO
I utgangspunktet skal barna alltid hentes på SFO. Vi har likevel tilbud om å sende barna hjem, med buss eller til fots/på sykkel. Det er viktig å være klar over at veien hjem fra SFO er foresattes ansvar.

* Det går kun en buss fra SFO. Denne går til Holte snuplass, med avgang ca. kl. 15:55. Det går ingen buss til Ytre Randesund.
* Vi sender barna til fots/på sykkel på hele eller halve klokkeslett
- det vil si kl. 1400, 1430, 1500, 1530, 1600 og 1630.

-----

Beskjed om fast fremmøte eller endring av fremmøte for flere dager
* Bruk «Gruppemelding».
* Legg til alle de ansvarlige for SFO. Da fanger vi opp meldingen selv om en eller flere av oss er borte.
* Skriv hvilke dager barnet ditt skal på SFO og hvilke dager barnet ditt skal hjem.
- Husk å skrive om barnet ditt skal hentes, sykle eller ta buss, og klokkeslett.
Det gjelder også for dager barnet ditt skal hjem rett etter skoletid, siden SFO administrerer oppropet fra skolen.

* Vi legger inn fremmøtedetaljene i Visma.
* En av oss vil alltid svare på disse meldingene, slik at dere får en bekreftelse fra oss.

-----

Endring av fremmøte for en enkelt dag
* Bruk «Merknad».
- Trykk på barnets navn,
- trykk på rediger/legg til,
- velg hvilken dag/periode det gjelder,
- skriv merknad/hentemelding i det markerte feltet,
- og trykk på «lagre».
* Merknad er et eget felt i «Tilstedeværelse», og har ikke noen svarfunksjon.
- Om dere ønsker, kan dere sjekke om fremmøtedetaljene for dagen har blitt oppdatert før SFO starter.
* NB: På dager barnet ikke er satt opp på SFO, er ikke «Merknad» tilgjengelig. Da bruker dere «Gruppemelding» istedet.

Endring av type plass
Logg inn på «Foresattportalen»

Her kan dere endre plass.
Dere kan også ringe SFO-leder eller skrive en beskjed (se under), så kan vi endre på plasstypen.

NB: Ved reduksjon eller oppsigelse av plass gjelder 30 dagers endringsfrist.

Beskjeder til SFO-leder
Dersom dere ønsker å skrive en melding kun til SFO-leder:
- bruk «Meldinger» og velg Ketil Thomassen, så skriver dere inn beskjeden.