Publisert: 06. juli 2024 | Sist endret: 06. juli 2024 | Forfatter: Anne Marthe N Basso

Kunstsamling på nettet

Samlingen rommer et bredt spekter av kunstneriske medier og uttrykk,billedkunst, skulpturer og installasjoner. Nå kan du utforske store deler av samlingen. Du kan også benytte søkefeltene for å skreddersy ditt eget dypdykk i samlingen.

I mange av kommunens bygg og i byens offentlige rom finnes det kunstverk som eies av Stavanger kommune. Det finnes kommunalt eid kunst blant annet på skoler, sykehjem, kontorbygg og i byens parker og uterom. Samlingen består av uttrykk, som maleri, grafikk, skulptur, foto, videoverk og relasjonelle verk.

Gosen skole har 46 verk, som skal både være til inspirasjon for elevene og gi elevene et innblikk i ulike utrykk i kunsten.

se her: Kunstsamling Stavanger kommune / Gosen skole