Inntak går gjennom:
- Støtteenhet for trygt skolemiljø i kommunen - Skolen/PPT/mobilt team i samarbeid med foresatte melder inn eleven til ressursteamet.
- Gjennom nærskoleinntak fra Lunde behandlingsinstitusjon.
- Gjennom SMI-skolen.
Kapasitet
Kapasiteten kan
variere fra 8 til 50 elever. Kapasiteten har i utgangspunktet ingen øvre grense, men vil variere mye med hensyn til
utfordringsbildet til den enkelte elev og bemanningssituasjonen.
Vi vil gjøre det til et godt læringsmiljø på hele Tinntjønn skole i nære og trygge relasjoner og små grupper.
Avgrensning
Elever som får et tilbud, er sårbare overfor sterke, utagerende
uttrykk. Vi vurderer hva skolen klarer å håndtere i et kvalitativt godt tilbud
til meget sårbare elever, innenfor rammen av et trygt og godt læringsmiljø.
Elever som har vansker med utagerende, truende eller dominerende adferd,
vil ikke være tilrådelig å ha i gruppen.
Inntaksrutiner
Elever som kommer til
Skoleporten, blir flyttet over til Tinntjønn som Tinntjønn-elever, for at
Tinntjønn kan styre videre utredninger.
Avgiverskole må
likevel holde av en skoleplass til eleven, om denne ønsker å returnere til
nærskolen.
Vi samarbeider med en
rekke andre faginstanser, så ved inntak må det derfor innhentes samtykke til
utveksling av informasjon fra foresatte.
Vi benytter en fast
intervjuguide for den enkelte elev. Kontaktlærer eller primærkontakt deltar i
inntak, sammen med en leder fra skolen.
Inntaksmøter ansees
som en del av en informasjonsinnhenting før Skoleporten avgjør om de har
kapasitet til å hjelpe eleven. Det vil ikke bli gitt svar i inntaksmøte på
inntak, men vil bli gitt svar etter intern drøfting i Skoleporten. Svar vil bli
gitt til søkerskole. Vi tar kontakt fortløpende.
Elever og foresatte
vil ikke komme inn for å se Skoleporten før inntak er avtalt. Videre inntak kan
avtales med de ansatte på Skoleporten.