KLASSER SFO
Klasse 5
Klasse 6
Klasse 7
Besøksadresse Skipsbyggergata 19 A 4077 Hundvåg Telefon: 51913770 Send oss e-post
Postadresse Postboks 8069, Forus 4068 STAVANGER
Rektor: Nina Elise Grødem
Årsplan og periodeplaner
Aktivitetsplaner
Calendar
Title and navigation
<<<juli 2024><<
juli 2024
mtotfls
01020304050607
29303101020304
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Innlogging på nettside for ansatte
minadmin.no

VELKOMMEN TIL BUØY SFO

Bruk Vigilo når dere sender beskjeder. Appen leses av hver hver dag kl. 12.45.

Avdelingsleder SFO: Thor-Jørgen Skjelbred. Mob: 932 77 171

Email: thor-jorgen.skjelbred@stavanger.kommune.no

På våre Facebooksider kan du se øyeblikksbilder av hverdagen i SFO. Søk på Buøy sfo for å bli medlem.

I dag hadde skolen storsamling/sangsamling: Sommerfugl i vinterland.

Det ble innkalt til foreldremøte onsdag 20.9.23 kl. 17.00-18.00.

Formålet med foreldremøter er å styrke samarbeidet mellom SFO og hjemmet. SFO skal legge til rette for god dialog og samarbeid med foreldrene. SFO skal gi foreldrene informasjon om tilbudet, avklare gjensidige forventninger og legge til rette for at foreldre kan bidra i arbeidet med å videreutvikle kvaliteten.

Lus

Vi har oppdaget lus på skolen og vi ber alle sjekke dette iht. veiledningen til Folkehelseinstituttet.

Velkommen til skolehelsetjenesten ved Buøy skole!

Helsesykepleiere på skolen er Mari Øie Bergsagel og Charlotte Hanken Skulbru

Vi er tilgjengelig på skolen:

Mandag: 09.00-14.00

Onsdag: 09.00-14.00

Har du spørsmål eller bekymring vedrørende ditt barns helse, trivsel eller utvikling, er du velkommen til å ta kontakt!

Telefon:
Mari:         51 50 86 45
Charlotte: 51 91 24 09

Epost: mari.oie@stavanger.kommune.no / charlotte.hanken.skulbru@stavanger.kommune.no

OBS! Ingen sensitive opplysninger per e-post, kun avtaler.

Skolehelsetjenesten har som oppgave å drive helsefremmende og forebyggende arbeid i skolen.
Tjenesten består av lege (rutinemessig undersøkelse i 1.klasse) og helsesykepleier (tilstede i det daglige).

I starten av skoleåret hilser helsesykepleier på klassene og informerer om tilbudet.

Tilbudet fra skolehelsetjenesten kan du også lese mer om her

NB! DET ER DESSVERRE ENDA NOEN SOM KJØRER INN TIL SKOLEN VED LEVERING OG HENTING. Vi ber om at dere ikke kjører inn veien til skolen, men benytter avsettingsplass som er skiltet ved Rosenberg/Clipperveien (bruk deretter undergangen). Skiltet "Hjertesone" forteller at vi er en "hjertesone-skole", og at dere IKKE skal kjøre inn til skolen for å sette av barna. Det handler om barnas sikkerhet, takk for hjelpen!

Stavanger kommune har i samarbeid med Trygg Trafikk og Rogaland fylkeskommune etablert hjertesone rundt flere barneskoler i Stavanger kommune. En hjertesone er en sone rundt skolen hvor foreldre og foresatte oppfordres til å ikke kjøre inn i. Det lages droppsone utenfor hjertesonen hvor foreldre kan sette av barna. Etablering av hjertesone er et forsøk på å motivere barn og unge til å sykle og gå til skolen. Det er også et trafikksikkerhetstiltak da man minker biltrafikk nær skolen og skaper gode rammer for å ferdes bilfritt til skolen. For at dette skal bli vellykket er vi avhengige av at foreldre og ansatte bruker droppsonen og respekterer hjertesonen, dersom dere må kjøre.

Våre to avsettingsområder (skiltet) er nede ved innkjørselen til Rosenberg/Clipperveien. Pass på at barna blir satt av på fortauet, slik at ikke farlige situasjoner oppstår.
For mer informasjon om hjertesone, se link: https://www.tryggtrafikk.no/skole/hjertesone/

Buøy SFO har dette året arbeidet med en årsplan for Buøy SFO. Bakgrunnen for denne årsplanen er Rammeplan for skolefritidsordningen (SFO) der det heter:

Den enkelte SFO skal utarbeide en årsplan eller en tilsvarende plan som skal vise hvordan SFO omsetter rammeplanens verdigrunnlag og innhold til praksis. Planen skal være et arbeidsredskap for personalet, og bidra til å gi informasjon til foreldre og andre samarbeidspartnere.

En elev i skolen og SFO har fått påvist alvorlig allergi mot peanøtter og soya. Peanøttallergi kan som kjent gi alvorlig allergisk reaksjoner med anafylaktisk sjokk som ytterste konsekvens.
Vi vil derfor be om at alle kan vise hensyn til dette og unngå matpakker som inneholder spesielt peanøtter.
Spor av peanøtter trenger dere ikke tenke på.

Les gjerne om peanøttallergi her.