Velg seksjon Klasse 1
Skoleveien 3 8372 Gravdal
Telefon: 76056840 Send oss e-post
Utkledningsdag på Buksnes skole 22.03.24

Rektor Line har fått oppdateringer fra noen elever og foresatte fra dagens gjennomføring av hjemmeskole.

Tirsdag 19.12.23 var det klart for årets mørkevandring i Trollskogen med hele skolen.

Det som startet som et initiativ av russen og ressursgruppa for Lofoten sykehus, førte til et stort engasjement i hele Lofoten. Torsdag 16.11. deltok Buksnes skole i protesttog for å bevare Nordlandssykehuset Lofoten med de akuttfunksjonene de har i dag.

«Ongan fra Lofoten» er en video laget av en tidligere 6.klasse ved Buksnes skole, basert på Jack Berntsen sin sang «Ongan under Lofotveggen»

Fadderklassen tok sine fadderbarn ut på kunstnerlig eventyr i regnværet!

Skolen har endret meldingssystemet mellom skolen og hjemmet (fra sms til meldingsbok). Det betyr at du som foresatt må laste ned appen "Transponder meldingsbok".

Med Transponder Meldingsbok kan skole og hjem kommunisere trygt og effektivt. Hver elev får sin egen digitale meldingsbok som foresatte og aktuelle lærere får tilgang til. Meldinger, ranselpost og skjemaer arkiveres ryddig i den enkelte elevs meldingsbok.

Her er lenke til brukerveiledning for foresatte: Brukerveiledning Transponder meldingsbok (foreldre)

Til høyre under "lenker" ligger det en liten filmsnutt om riktig blyantgrep og sittestilling. Anbefaler alle foresatte å se den. Det tar bare 2,5 minutter.