Skolens visjon: "Jeg gleder meg til å gå på skolen"

Skolens visjon er “Jeg gleder meg til å gå på skolen”.

Vi arbeider derfor for en felles “Vi-skole”, uavhengig av hvilken klasse, gruppe eller avdeling elevene tilhører. For å lykkes med dette jobber vi med at alle elever skal oppleve:

• seg faglig, sosialt og personlig inkludert sammen med andre elever.
  • engasjement og livsmestring i undervisning, friminutt og i SFO.
  • mer praktisk og utendørs undervisning. Hele skolen jobber derfor med uteskole. Klasser og grupper samarbeider internt og på tvers av avdelingene for å skape vennskap og gode fellesopplevelser. Samtidig vektlegger vi en faglig sammenheng mellom undervisningen i klasserommet og ute. Vi har videre planer sammen med Bybonden om å skape en skolehage til glede for for både skole- og nærmiljøet.
  • en rekke felles aktiviteter sammen med hele skolen. Elevrådet lager masse gøy gjennom skoleåret for å skape samhold og vennskap på tvers av klasser og grupper. Målet er å skape et trygt og godt skolemiljø for alle.
  • lek og vennskap i SFO gjennom aktiviteter elevene liker.