Rutiner for fravær

Når elever er syke/fraværende skal fravær legges inn i Min skole Visma av foresatte. Dette gjøres enkelt via appen på telefon eller ved å logge dere på Vismas foresatt portal på web (lenke ligger på hjemmesidens forside).

Hvis elever skal ha fri deler av dagen til for eksempel tannlege, legebesøk og lignende legges dette også inn som fravær i Visma i de undervisningstimene det gjelder.

Fraværet (både sykefravær og timefravær) føres  inn i Visma før kl.08.00 den aktuelle dagen. Lærere sjekker Visma for fravær og meldinger før de går til undervisning på morgenen, det er derfor viktig at foresatte fører inn fravær så tidlig som mulig.

Hvis elever er borte fra skolen uten at det er satt fravær i Visma, eller at vi har fått beskjed fra foresatte, vil fraværet føres som ugyldig. Skolen vil kontakte hjemmet ved ugyldig fravær. Foresatte kan alltid holde seg oppdatert på sitt barns fravær i Vismas plattformer (Min skole app eller Foresatt portal)

Skal dere som foresatte søke om permisjon fra undervisningen gjøres dette via Foresatt portal (kan ikke gjøres i app). Søknaden blir behandlet av skolens ledelse hvis søknaden er på mer enn 1 undervisningsdag. Svar på søknad kommer i Vismas plattformer.