Giellapedagogat
Kárášjoga
skuvllas leat guokte sámegielat giellapedagoga, goabbáge 35% virggis. Sudno
bargu lea earret eará plánet ja koordineret giellabargguid ja prošeavttaid,
fuolahit skuvlla bargiid ja ohppiid gielladikšuma ja hukset buriid guottuid guovttegielatvuođa
hárrái.
Giellapedagogat
galgaba lágidit praktihkalaš doaimmaid ohppiide, vai nannet ja dikšut sámegiela
duoji, dáidaga, juoigama ja sámi musihka, rollaspealuid, neaktima ja málesteami
bokte. Mii bargat doabaoahppamiin ovddidan dihte sámegiela ja sátneriggodaga.
Mii mannat mátkkiide gos sámegiela doabaoahppan galgá leat guovddážis ja mii
vuoruhit oahpásnuvvat báikkálaš vuođđoealáhusaide.
Skuvla
álo sávašii eambbo resursaolbmuid giellaovddidanbargguide. Jus lea muhtin gii
háliidivččii boahtit resursaolmmožin min skuvlii dahje dieđášii ovttage gii
sáhtašii, váldet oktavuođa giellapedagogaiguin dahje cavgilehpet
gulahallanoahpaheddjiide.
Språkpedagoger
Karasjok
skole har to språkpedagoger i samisk, hver i 35% stilling. Språkpedagogene
skal blant annet planlegge og koordinere språkarbeid og prosjekter, følge opp språkrøkt og
språkbad, og jobbe med holdningsskapende arbeid i forbindelse med tospråklighet.
Språkpedagogene
skal tilrettelegge for at elevene skal få jobbe med praktisk arbeid som duodji,
kunst, joik, samisk musikk, rollespill, skuespill og matlaging for å styrke
samisk språk. Vi vektlegger spesielt begrepslæring i dette arbeidet slik at
elevene får utviklet sitt ordforråd. Vi drar også på turer hvor samiske
begreper skal være i fokus og vi prioriterer å bli kjent med lokale
primærnæringer.
Skolen
har et ønske om flere ressurspersoner til språkarbeid. Hvis det er noen som har
ideer og mulighet til å komme, ta kontakt med språkpedagogene eller
kontaktlærerne.