Publisert: 13. juni 2024 | Sist endret: 13. juni 2024 | Forfatter: Grethe Thoresen

Kristiansand basketballklubb Pirates

Kristiansand basketballklubb Pirates gjennomfører gratis basketaktiviteter for barn og ungdom i Kristiansand gjennom hele sommerferien.
Dette er et lavterskeltilbud for alle barn og ungdommer i barne- og ungdomsskolealder. Her kan man kan treffes og «henge sammen» på et samlingssted, under trygge rammer.
Vi i Pirates tenker at dette tiltaket vil være en positiv plass å være, selv om man ikke akkurat har tenkt å bli profesjonell-basketspiller når man blir stor. 😉

Våre instruktører vil være til stede og følge opp aktivitetene. Vi har 1 senioransvarlig og 1 – 2 junioransvarlige. De junioransvarlige er feks yngre spillere på ca 16 – 20 år fra egen klubb. Ellers i året brukes de som trenerressurser for de yngre lagene våre. De vil kunne sette i gang aktivitetene, se etter at barna kommer med i spillet og den felles leken, være type «skills-coacher» og vise hvordan man kan bli bedre på både skudd og andre tekniske ferdigheter. De kan også arrangere kamper, fungere som dommere osv.