Publisert: 12. juni 2024 | Sist endret: 12. juni 2024 | Forfatter: Leif Anders Haanes

Meterdagen

Onsdag 12. juni var det endelig tid for den klassiske «Meterdagen» på Justvik skole. Da har elevene være aktive ute i solskinnet og samlet fargebrikker med forskjellig meterverdi for hver aktivitet de utfører. Fargebrikkene leveres inn for registrering. I år samlet elevene inn hele 716 210 meter. Utrolig flott innsats og med mye begeistring og inkludering, slik skolens visjon sier.

Aktivitetene (se bilder under) elevene kunne samle meter på i år var: løpe rundt skolen, klatre en vegg i klatreveggen, stupe kråke, hoppe tau, finne en stein på ca 1 kg, treffe tverrligger, planken, balansere over bånd, ertepose i bøtte, bakkeløp fra bom 1 til bom 2, bordtennis, en runde i klatrejungelen, dansing, 90 graderen, taubanen, frisbeegolf og ringspill.

En utrolig fin dag der elevene deltar på ulike aktiviteter på tvers av trinn. Det er også en gøy dag for alle oss som jobber på Justvik når vi får mulighet til å treffe alle de flotte elevene våre i en morsom sammenheng. Her var det mye mestring og elevaktivitet.