Publisert: 11. juni 2024 | Sist endret: 21. juni 2024 | Forfatter: Grethe Thoresen

Bibliotekassistent

Dette skoleåret har 5 elever i 7.trinn vært bibliotekassistenter på Justvik skole.

De har vært til stor hjelp gjennom hele året, og har holdt orden og ryddet på biblioteket så å si daglig. De har sørget for at det har sett fint ut når andre elever kommer for å bruke biblioteket.
Assistentene har også laget utstillinger og da spesielt i leseuka som var tidligere i vår. Vi hadde også åpent bibliotek fra 17-19 tre tirsdager i mars, og i forkant av disse var assistentene spesielt gode å ha. De ryddet og gjorde klart og tok et ekstra tak slik at vi kunne ta imot elever og foreldre utover ettermiddagene.

Fra høsten av går Una, Celine, Oscar, Solen og Siri videre på ungdomsskolen sammen med resten av trinnet, og vi ønsker alle lykke til videre.

På Justvik skole kan elever som begynner i 7.trinn høsten 2024 søke om å få bli bibliotekassistent. Jobben består blant annet i å rydde innleverte bøker på plass, holde orden i hyllene, sørge for at alt blir satt på rett plass, lage utstillinger osv. Vi vil også legge til rette for at assistentene kan ha lesestund for yngre elever samt presentere nye bøker etter hvert som de kjøpes inn. Når skoleåret er ferdig får elevene en attest som er grei å legge ved når den tid kommer at de skal søke sommerjobb.

Vi lager også en hyggelig avslutning hvor assistentene blir invitert på pizza på biblioteket, og er vi heldige kommer også rektor med da 😊

Info om søknaden osv kommer rett etter oppstart i august.