Små barn leker inne i bhg Foto: Shutterstock

Veiledning og faglige tema

VEILEDERKORPS BARNEHAGE ved Johannes læringssenter tilbyr faglig påfyll og veiledning til barnehagers arbeid med kompetanseutvikling.

Veilederkorpset er et lavterskeltilbud til barnehagene i Stavanger som har til oppgave å støtte og veilede barnehagene i arbeidet med interkulturelle og flerspråklige tema.

Vi bidrar med barnehagebasert kompetanseutvikling til personalet med fokus på lærende møter og refleksjon. Vi er fleksible og kan delta på både planleggingsdager, dag- eller kveldsmøter.

Aktuelle tema er interkulturell kompetanse, krysskulturell oppvekst, foreldresamarbeid, identitet, mangfold som ressurs, synliggjøring av språklig og kulturelt mangfold, inkluderende lek, flerspråklig utvikling og språkarbeid.

Vi tilbyr:

¤ En god start i barnehagen - om oppstart og tilvenning for flerspråklige familier

¤ Foreldresamarbeid, foreldrerollen i flerkulturelt perspektiv

¤ Flersspråklighet, språkarbeid og språkmiljø

¤ Inkluderende lek