Veggplakater md flere språk , velkommen, god morgen, hei

Språklig og kulturelt mangfold

Identitet og mangfold. Ulikt materiell som er designet for å støtte arbeidet med å styrke barns identitetsutvikling og synliggjøre mangfoldet i kultur og språk.

Landplakater. Landplakater er en måte å synliggjøre mangfoldet som finnes på avdelingen. Veilederkorpset skole har laget mer enn 100 landplakater som ligger klar til utskriving og laminering. Viktig å sjekke med foreldrene om innholdet er gjenkjennelig og relevant fra deres hjemland og kulturbakgrunn før plakatene henge opp. Lenke til landplakater finner du nederst på siden.

Språkplakater. Lær et ord på ..... I lenken nederst finner du ulike plakater: Hei - dørplakat, Godmorgen - plakat, Velkommen- plakat og Lær deg et par ord på...-plakater. Se mer i lenken nederst på siden.

Telle til 10 - plakater. Plakater på mange ulike språk. Du finner også lenker med hjelp til hvordan de skal uttales på noen av språkene. Se Telle til 10 -plakatene i lenken nederst.

Flerkulturell kalender - høytider, helligdager og markeringer. Flerkulturell kalender består av en årsoversikt samt plakater med informasjon og forslag til aktiviteter til 18 forskjellige høytider og markeringer.

Morsmålsdagen 21.februar Ressurser og tips til markeringen.