Havlimyra skole jobber for at hver elev skal kjenne seg trygg og lære mest mulig ut ifra sine forutsetninger. Noen ganger trenger ungdom ekstra hjelp for å få ut sitt potensial og utvikle seg sosial og faglig. Da kan skolens koordineringsgruppe bidra.
Dersom du er bekymret for ditt barns trivsel eller læring skal du først kontakte elevens kontaktlærer. Bruk gjerne VISMA-appen. Kontaktlærere gjør tiltak innenfor de mulighetene man har som lærer, men melder også videre til skolens koordineringsgruppe dersom ytterligere tiltak er nødvendig.
Dere som foresatte kan også melde direkte til koordineringsgruppa dersom det oppleves best.
Skolens koordineringsgruppe består av:
- Sosiallærer Kjersti Forus
- Spesialpedagogisk koordinator Geir Nordhaug
- Rektor Hilde Grimm
- Inspektør Ingvild Holmen Solvik
- Inspektør Martin Sletten
- Helsesykepleier(e)
- Rådgiver Tom Justnæs
Koordineringsteamet samarbeider med foresatte, PPT, forebyggende enhet i kommunen og politiet, fritidsetaten og øvrige instanser i Familiens hus Lund. ABUP og Barnevernstjenesten er også gode samarbeidspartnere. Samarbeid med eksterne instanser ang. enkeltbarn avklares alltid med foresatte etter retningslinjer og regler for varslingsplikt og taushetsplikt.
Kristiansand kommune har en strategiplan der viktigheten av inkludering og et godt lag rundt barnet fremheves. Vårt hovedfokus er at alle skal være mest mulig inkludert i fellesskapet på skolen og i klassen. Da må vi også jobbe for å fremheve verdien av mangfold og inkludering. I tillegg til å lære faglig kompetanse, skal vi hjelpe elevene til å fungere bra i et sosialt fellesskap. Danning og utdanning er skolens doble oppdrag, og pålagt oss gjennom overordna del i læreplanverket LK20. Vi jobber med dette gjennom tiltak for hele skolen, grupper på skolen og for enkeltelever, og best effekt får vi når vi samarbeider godt med foresatte og når elevens stemme blir hørt.
Ta kontakt med din elevs kontaktlærere eller direkte med en av oss i koordineringsteamet om du har bekymringer rundt ditt barn, klassen eller grupper.
Skoleelever om inkludering: «Vi må ta hensyn til hverandre og hjelpe hverandre å lære» «Vi inkluderer hverandre når vi lærer og skal gjøre oppgaver, selv om vi er forskjellige» «Alle må bli med i fellesskapet, for i fellesskapet lærer vi mest»