Rett til spesialundervisning er forankret i Opplæringslova § 4A-2.
§4A-2 første ledd fastslår at voksne som ikke har, eller som ikke kan få et tilfredsstillende utbytte av opplæringen, har rett til spesialundervisning.
Dette er først og fremst aktuelt for voksne deltakere som deltar i grunnskoleopplæring på BKS, og som har rett til spesialundervisning dersom de ikke har eller ikke kan få tilfredsstillende utbytte av det ordinære opplæringstilbudet for voksne. For å vurdere retten blir det gjennomført en kartlegging ved Bryne kompetansesenter før eventuell henvisning til PPT (pedagogisk-psykologisk tjeneste).
§4A-2 andre ledd fastslår at voksne som har særlige behov for opplæring for å kunne utvikle eller holde ved like grunnleggende ferdigheter, har rett til slik opplæring.
«Det er to steg i vurderinga av retten til spesialundervisning og kva slags opplæringstilbod den vaksne skal ha:
1. Vurdere om den vaksne har særlege behov for opplæring for å kunne utvikle eller halde ved like grunnleggande ferdigheiter (§ 4 A-2 andre ledd)
2. Avgjere kva opplæringstilbod den vaksne skal ha dersom det viser seg at han eller ho har rett til spesialundervisning (§§4 A-2 tredje ledd og 5-1 andre ledd andre punktum) – forsvarleg utbytte.
Vaksne som har særlege behov for opplæring i grunnleggande ferdigheiter for å fungere i samfunnet, mellom anna i dagleglivet, har rett til slik opplæring. I denne samanhengen dekker grunnleggande ferdigheiter:
• ADL-trening (opplæring i daglege gjeremål)
• grunnleggande kommunikasjonsferdigheiter
• grunnleggande lese- og skriveferdigheiter
• motorisk trening og liknande.
Den vaksne skal i utgangspunktet få opplæring i grunnleggande ferdigheiter gjennom fag. Det inneber at dei grunnleggande ferdigheitene blir knytte til læreplanar for fag, og at det blir fastsett individuelle opplæringsmål for den enkelte på bakgrunn av kompetansemåla. » veilederen Udir
Lurer du på om du har rett til spesialundervisning, eller på hvordan du skal søke om dette, ta kontakt med rektor på Bryne kompetansesenter.