Retten til spesialundervisning i grunnleggende ferdigheter er forankret i Opplæringslova § 4A-2 andre ledd.
Voksne kan ha rett på spesialundervisning dersom de har særlige behov for opplæring for å kunne utvikle eller holde ved like grunnleggende ferdigheter.
§4A-2 andre ledd fastslår at voksne som har særlige behov for opplæring for å kunne utvikle eller holde ved like grunnleggende ferdigheter, har rett til slik opplæring. Det er to steg i vurderinga av retten til spesialundervisning og kva slags opplæringstilbod den vaksne skal ha:
1. Vurdere om den vaksne har særlege behov for opplæring for å kunne utvikle eller halde ved like grunnleggande ferdigheiter (§ 4 A-2 andre ledd)
2. Avgjere kva opplæringstilbod den vaksne skal ha dersom det viser seg at han eller ho har rett til spesialundervisning (§§4 A-2 tredje ledd og 5-1 andre ledd andre punktum) – forsvarleg utbytte.
Vaksne som har særlege behov for opplæring i grunnleggande ferdigheiter for å fungere i samfunnet, mellom anna i dagleglivet, har rett til slik opplæring. I denne samanhengen dekker grunnleggande ferdigheiter:
• ADL-trening (opplæring i daglege gjeremål)
• grunnleggande kommunikasjonsferdigheiter
• grunnleggande lese- og skriveferdigheiter
• motorisk trening og liknande.
Den vaksne skal i utgangspunktet få opplæring i grunnleggande ferdigheiter gjennom fag. Det inneber at dei grunnleggande ferdigheitene blir knytte til læreplanar for fag, og at det blir fastsett individuelle opplæringsmål for den enkelte på bakgrunn av kompetansemåla. » veilederen Udir
Lurer du på om du har rett til spesialundervisning, eller på hvordan du skal søke om dette, ta kontakt med rektor på Bryne kompetansesenter