Publisert: 28. februar 2025 | Sist endret: aldri | Forfatter: Anne-Lise Stangenes

Identitet - på godt og vondt

Hvem er jeg og hvem er du? Hvordan er jeg og hvordan er du? Om likheter og ulikheter, om utenforskap og inkludering. 

I temaperioden "Identitet" var underemnet for oss på fjerde trinn "på godt og vondt".

 

Gjennom ukene ble vi enda bedre kjent med hverandre ved å finne likheter og ulikheter oss imellom. Vi fortalte om oss selv til hverandre både muntlig og skriftlig på norsk og engelsk, og gjennom engelske spill.

 

Vi lagde hver vår personlige hoodie i engelsktimene, med ord, tegninger og farger på papir. Disse ble klipt ut, limt sammen og laminert, og skal henges opp i klasserommene våre.

 

De gode biodiktene vi skrev, pryder veggene i basen vår.

 

Vi så videosnutter om utenforskap, samtalte og fant mulige løsninger, og skrev om det i temabøkene.

 

Vi lærte også om menneskets forplantning; hvordan barn blir til og vi så en film som viste fosterets utvikling inne i maven. Foresatte bidro gjennom samtaler rundt leselekser om dette hjemme.

 

Vi lekte, vi lærte, og vi ble enda mer oppmerksomme på å be andre inn i lek.