Snill munn, snille hender, snille føtter er overskriften i skolereglene
Publisert: 14. august 2024 | Sist endret: aldri | Forfatter: Thomas Dyrdahl

Skoleregler

Skolereglene på Hånes har fremdeles overskriften Snill munn, snille hender og snille føtter. Overskriften og de fire reglene oppsummerer fint hva som skal til for at elevene har det bra på skolen.

• Vi er snille med hverandre og tar vare på skolen vår
  • Vi hører på beskjeder fra alle voksne
  • Vi kommer på tiden og er der vi skal være
  • Vi snakker fint til og om hverandre

Før sommeren hadde vi felles innsats for at hele skolen skulle komme på tida, og for at alle skulle ta vare på egne, andres og skolens ting. I løpet av høsten kommer neste felles innsats for at alle skal snakke fint til og om hverandre.

Med bakgrunn i ny opplæringslov har bystyret vedtatt nye skoleregler som gjelder for hele kommunen. Dette erstatter det som tidligere het "ordensregler" og kan leses her: Ordens- og skoleregler

I de nye reglene for alle skoler står det at det ikke er lov å bruke mobil på skolen, og at den må leveres inn dersom den er med. Les mer om mobiler: Mobil og mobilklokker i skole og SFO