Publisert: 30. mai 2024 | Sist endret: aldri | Forfatter: Cato Olastuen

Grim skole er et miljøfyrtårn!

Som et ledd i øke miljøfokuset og senke klimaavtrykkene til Kristiansand kommune, har alle kommunens virksomheter vært gjennom sertifiseringsprosessen til stiftelsen Miljøfyrtårn. I denne prosessen har vi jobbet med bevisstgjøring i personalet, rapportert inn miljøtall fra virksomheten og forpliktet oss til å sette mål og tiltak for tiden framover. På Grim skole ønsker vi spesielt å ta tak i kildesorteringsgraden vår. Vi er allerede gode på kildesortering, men vi ønsker å minske papiravfall og øke sorteringsgraden på spesielt glass og metall. I tillegg skal vi årlig kartlegge de ansattes transport til og fra arbeid, med mål om å få flere over på sykkel og/eller kollektivtrafikk. Gjennom Miljøfyrtårnstiftelsen får vi hjelp og støtte i dette arbeidet.

Framover ønsker vi også å involvere elevene mye mer i dette, og både mål og tiltak vil være i fortløpende endring. På kort sikt ønsker vi å opprette en miljøfyrtårnsgruppe her på skolen, med både elever og ansatte, som sammen skal planlegge og gjennomføre tiltak for at vi skal bli et enda bedre Miljøfyrtårn. Vi tar også imot innspill om og gode ideer til hva vi kan gjøre her på skolen i miljøarbeidet.

Her kan du lese mer om Miljøfyrtårn