Velg seksjon Forside
Besøksadresse Smeaheiveien 24 4317 Sandnes
Postadresse Giske Ungdomsskole, Sandnes kommune Postboks 583, 4302 Sandnes
Kontaktinformasjon giske.u.skole@sandnes.kommune.no . Telefon: 51 33 73 00 Send oss e-post
Nasjonale prøver

I perioden 2.-27.september skal alle elevene på 8. og 9. trinn ta nasjonale prøver.

Elevene på 8. trinn skal ha prøver i lesing, regning og engelsk, mens 9. trinn skal ha i lesing og regning. Formålet med prøvene er å gi skolen kunnskap om elevene sine grunnleggende ferdigheter i lesing, regning og engelsk. Prøvene er obligatoriske for alle elever, men skolene kan vurdere å innvilge fritak fra nasjonale prøver til elever som har vedtak om individuell tilrettelegging eller særskilt språkopplæring. På Giske ønsker vi at flest mulig skal delta på prøvene, og vi tilrettelegger for elever med spesielle behov.

Resultatene har ingen betydning for vurderingen i fag, men vil bli benyttet til å følge opp elevene og til å utvikle skolen videre.

Mer informasjon finnes på Utdanningsdirektoratet sine nettisder.UDIR -nasjonale prøver