Velg seksjon Forside
Telefon: 71575600 Send oss e-post
Redaktør: Ranveig Myrset
Historie

Bjerkelund skole sto ferdig til skolestart høsten 1978. Skolen fikk senere et tilbygg i 1996 da 6-åringene skulle inn i skolen. I 2016 vokste vi oss ut av bygningen og fikk da en brakkerigg med 4 klasserom og skolekjøkken. Skolen er moderne og i god teknisk stand. Skolens uteområde under konstant oppgradering. Høsten 2017 settes bla 3 nye lekestativ opp på Fau sin regning. Disse vil gi elevene et supplement til et allerede godt utstyrt uteareal.

Bjerkelund skole ligger vakkert plassert på innsiden av Frei. Her har vi nærhet til både skog og sjø. Dette gir barna muligheter for fine naturopplevelser i trygge omgivelser. Bjerkelund har i dag 225 elever fordelt på 1-7 trinn. Vi har 30 ansatte, samt en del vikarer som jobber hos oss.