Brikker i ulike farger

Skolens planer

Trygt og godt på Jåtten

"Alle elevar har rett til eit trygt og godt skolemiljø som fremjar helse, trivsel og læring", heter det i Opplæringsloven  § 9-A-2.

"Trygt og godt på Jåtten 2021-2025" er en plan for et helhetlig og systematisk arbeid for et trygt og godt skolemiljø. 

Planen ligger nederst på denne siden.


Karakteregenskaper skoleåret 2024/25

Måned Karakteregenskaper 
August Samarbeid, det er når vi klarer å jobbe sammen med andre for å få til noe 
September Målrettethet, finne ut hva du vil og planlegge hva du må gjøre for å nå målet.
Oktober Humanisme, tro og handle ut i fra at alle mennesker er like mye verdt selv om de ser forskjellige ut og mener forskjellige ting
November Ærlighet, vilje til å si det som er sant
Desember Integritet, gjøre det du selv er overbevist om er riktig
Januar Humor, evne til å glede seg selv og andre med smil og latter
Februar Læringsglede, det er når vi liker å lære nye ting og vet hvordan vi skal jobbe for å få ny kunnskap
Mars Nysgjerrighet, evne til å vise interesse for alt som foregår. Se en sak fra flere sider, eksperimentere og finne ut hvordan ting fungerer
April Kreativitet, det er når vi tenker nytt og finner nye og gode løsninger
Mai Lederegenskaper, Det er når vi får andre mennesker til å fungere godt, få til ting og ha et godt samspill
Juni Selvtillit, ha tro på at du er noe, kan noe og vet noe.

Stavangerskolen mot 2025

Stavanger kommune har utarbeidet strategi for kvalitet i Stavangerskolen.

Kvalitetsplanen ble vedtatt og satt ut i livet i juni 2020 og heter "Stavangerskolen mot 2025"

Kvalitetsplanen gjelder for både skole og SFO. 


Læreplanverket

Læreplanverket består av overordnet del, fag- og timefordelingen og læreplaner i fag. Dette er forskrifter til opplæringsloven og skal styre innholdet i opplæringen.


Opplæringsloven

Lova gjeld grunnskoleopplæring og vidaregåande opplæring i offentlege skolar og lærebedrifter dersom ikkje noko anna er særskilt fastsett.


Helse og miljø

"Formålet med forskriften er å bidra til at miljøet i barnehager, på skoler, skolefritidsordninger og leksehjelpordninger fremmer barns og elevers helse, trivsel, lek og læring, samt at sykdom, skade og alvorlige hendelser forebygges"

(Forskrift om helse og miljø i barnehager, skoler og skolefritidsordninger § 1).

Forskriften skal bidra til at barn og elever har et helsefremmende miljø og beskyttes mot risikoforhold i barnehagen, skolen og skolefritidsordninger.


Rammeplan for SFO

Rammeplanen er en forskrift til Opplæringslovens §13-7. SFO er gitt et spennende samfunnsmandat som en viktig oppvekstarena i barns liv, og SFO skal fremme inkluderende felleskap med lek og aktivitet som sentrale kjerneelementer.