Velg seksjon Forside
13141516171819
27282930310102
03040506070809

Det ble en varm 17. mai-feiring på Tustna. Sol fra skyfri himmel, og en gradestokk som viste langt opp på 20-tallet, ga nasjonaldagen en flott ramme. Dagen startet på Gullstein med tog og kransenedlegging, før mange tok turen sørover til TBUS for å delta på 6. klasse sitt arrangement der.

Årets 17. mai-arrangementer på Tustna...

I dag har TBUS igjen vært ute og gått i tog. Toget gikk fra skolen, ned til "Tustna Kafè & Lanhandel" t/r, der Stine delte ut is til elever og ansatte. Takk, Stine. Så mange som mulig oppfordres til å stille i 17. mai-toget på Gullstein, oppmøte kl. 10.00. Arrangementet på TBUS starter kl. 13.00.

TBUS ønsker alle en fin 17. mai-feiring, og god pinse. Vi møtes til vanlig tid tirsdag 21. mai.

I dag har S-trinnet vært ute og øvd på å gå i tog. Toget gikk fra TBUS, ned til Nærbutikken-Halsbog Handel, og tilbake. Sommervær, med sol og varme.

I dag har U-trinnet hatt besøk av forfatteren Brynjulf Jung Tjønn. Han er en kritikerrost og allsidig forfatter, som skriver for både barn, ungdom og voksne. Han er oppvokst i Feios i Sogn og Fjordane, men har bodd mesteparten av sitt voksne liv i Oslo.

I 2023 kom diktsamlingen "Kvit, norsk mann", som traff både kritikerne og et bredt publikum, og raskt ble trykket i flere opplag. VGs begeistrede anmelder, Trine Saugstad Hatlen, beskrev blant annet Kvit, norsk mann slik «... en knyttneve av en bok (...) noe av det sterkeste jeg har lest" - og ga den terningkast 6! Boken ble tildelt Ungdommens kritikerpris. I juryens begrunnelse kan man blant annet lese: "Det er en samling vonde og kloke – men tidvis også morsomme – dikt om norsk oppvekst og norsk rasisme. Gripende, rystende og viktig ..."

En lydhør elevgruppe fikk høre forfatteren lese fra diktsamlingen "Kvit, norsk mann". De fikk stille spørsmål, og snakke med forfatteren om et viktig tema. Takk for besøket!

I dag, tirsdag, har 5. - 9. kl. vært i Aure for å delta på årets Tinestafett. TBUS stilte med fire lag. Topp innsats av alle lag i duskregnet.

I dag, fredag 3. mai har vi hatt  besøk av Øyvind Kvernen som har gjennomført sykkeldag i regi av Trygg trafikk og NAF for 4.-7. trinn. Hinderløyper i skolegården, sykkeltur til Golma og lunsj nede ved sjøbruksmuseet i Kråksundet.

Fint opplegg, og herlig vårvær.

Vi gratulerer Plankton med en flott 3. plass i dagens fylkesfinale - Skolecupen i friidrett på Molde stadion. Han deltok i kulestøt, 6. klasse. De fleste av konkurrentene driver aktivt med friidrett, så dette var en sterk prestasjon.

Mandag 29. april gikk startskuddet for årets hoppetaukonkurranse, "Hopp for hjertet".

M-trinnet drar i dag, onsdag, til Aure på DKS-forestillingen "VAIBMUGIELLA= HJERTESPRÅKET".

Velkommen til innskrivingsdag mandag 8. april.

Eget skriv sendt ut i Visma 15.03.24

I dag, fredag 5. april har hele skolen gjennomført dugnad på skolens område.

Månedsplan for april ligger under seksjon TBUS-SFO og kl. 1-4.