Publisert: 21. oktober 2024 | Sist endret: aldri | Forfatter: Bent Inge Ask

Uteskole

Etter at skolegården ble ferdig i september, har vi fått et nytt "klasserom" med store muligheter for aktiv læring. Fredag 18. oktober tok hele trinnet fagene med seg ut i skolegården og gjennomførte en sporløype som elevene jobbet seg gjennom i grupper. Her fikk elevene brukt gammel kunnskap i nye rammer, de ble utfordret motorisk og ikke minst i samarbeid. Det vanker noen symbolske premier til de ivrigste lagene, men den viktigste premien fikk alle gjennom en uteskoleøkt hvor aktiviteter og læring går hånd i hånd. I tillegg så smilte høsten til oss denne fredagen i oktober. Hver måned dette skoleåret vil 8. ha en fast dag hvor vi flytter hele trinnet ut av skolebygningen, i tillegg til annen utendørs aktivitet selvsagt.