Publisert: 21. oktober 2023 | Sist endret: aldri | Forfatter: Gunhild Ueland

Leirskole

Både store og små har hatt en fantastisk uke på Bringsvær. Det var en spent gjeng som satte seg på bussen mandag morgen. Alle klarte å få lagt på sengene og da var vi i gang. Det har vært fine stunder i kano, nattløype med lommelykt, trekking av garn, jaktløpye, sløye fisk, topptur og besøk på gård. Vennskap i klassen ble sterkere og noen utviklet også vennskap på tvers av skoler. Koselige kvelder med spilling, utelek, gode samtaler og fisking.

Elevene har fått masse skryt. Stolt øyeblikk for de voksne når enkelte elever i klassen blir trukket frem som leirskolens: mest takknemlige, de mest hjelpsomme, beste rommet med kun toppkarakterer av snusen. Og ikke minst ved utvask, da alle rom fikk toppkarakter både på vasking og samarbeid. Dette hadde de aldri gitt ut til alle rom før.

Finest av alt har vært å se hvordan elevene har vokst. Hver kveld hadde vi en klassens time. Siste kvelden fikk alle elevene en positiv tilbakemelding av oss voksne. Noen syntes det var veldig flaut, men fint å fortelle elevene hva de er og var gode på.

Takk for en fin uke.