Publisert: 11. oktober 2024 | Sist endret: 11. oktober 2024 | Forfatter: Unni Brekka Ugland

De videregående skolene holder åpen skole

I uke 44 og 45 vil det være mulig å besøke alle de videregående skolene i Kristiansand mellom klokken 17.00 og 20.00. Her vil en få god informasjon om de ulike utdanningsprogrammene som finnes ved de ulike skolene. Lærere og elever stiller for å svare på spørsmål. En vil også få sett hvordan skolen / læringsarenaene ser ut.

Der er obligatorisk for elevene på 9. og 10.trinn ved Møvig skole å besøke minst to skoler i løpet av disse dagene. Elevene vil få avspasere en time på skolen ved en senere anledning. Det er også svært ønskelig at foresatte går sammen med eleven på disse besøkene.

Tidspunkt (Alle dager mellom 17 og 20):
Tirsdag 29.oktober: Vågsbygd videregående skole, Søgne videregående skole og Akademiet.
Onsdag 30.oktober: Kristiansand katedralskole Gimle, Vennesla videregående skole og Øvrebø videregående skole.
Torsdag 31.oktober: Oasen videregående skole.
Tirsdag 5.november: Kvadraturen videregående skole og Tangen videregående skole