Innlogging minskole
Innlogging minskole for lærere
Klær på skolen

refleksvest og klær.

Vi oppfordrer alle til å bruke refleksvest når de går til og fra skolen.

Barn som er tørre og varme har større bevegelsesmuligheter enn de som er våte og kalde. Det er derfor viktig å ha klær og utstyr som egner seg til å være med på leker og aktiviteter både inne og ute. Foresatte har ansvar for at barna har klær og utstyr som er hensiktsmessig og funksjonelt i forhold til vær, temperatur og årstid. To hele klesskift anbefales i tillegg. På denne måten kan barna få det best mulig på skolen og være en aktiv deltaker i samvær med andre.

Bekledning/utstyrsliste til garderobeplassen:

Refleksvest
Ull/fleecegenser og bukse
Undertøy og skifteklær (truse, strømpebukse, sokker, t-skjorte, genser og bukse)
Regntøy
Utebukse/overtrekksbukse
Sko, støvler og sandaler/innesko
Lue, votter og hals/skjerf
Det kan også være lurt etter hvert å ha  kuldekremliggende på skolen.

Vi oppfordrer alle til å merke klær og utstyr med navn, slik at det er lettere å finne rett eier av bortkomne eller gjenglemt tøy. Foresatte velger selv om de vil bruke fullt navn eller initialer, dog vi gjør oppmerksom på at skolen har nesten 50 elever og mange har samme navn eller liknende initialer. Det kan derfor være lurt å bruke fullt navn.

Vi ønsker at foresatte går gjennom barnets garderobe og evt. tar med tøy hjem til vask. Det er viktig at foresatte hjelper barnet med å holde orden i garderoben.