Publisert: 16. oktober 2024 | Sist endret: 16. oktober 2024 | Forfatter: Dag Grimstad

Åpen skole

Åpen skole ved fylkets videregående skoler er en del av karriereveiledningen for elever i grunnopplæringen. Arrangementet skal bidra til elevenes karrierelæring og øke deres karrierekompetanse, slik at de kan gjøre gode og reflekterte valg ved innsøking til videregående opplæring. Derfor er arrangementet gjort obligatorisk for alle på 9.- og 10. trinn. Foresatte oppfordres på det sterkeste til å møte sammen med sine håpefulle!

Videregående skoler i vårt nærområde åpner dørene og inviterer ungdomsskoleelever, foresatte og andre interesserte til å se valgmulighetene slik:

Søgne videregående skole – tirsdag 29. oktober
Vågsbygd videregående skole – tirsdag 29. oktober
Kristiansand katedralskole Gimle – onsdag 30. oktober
Vennesla videregående skole – onsdag 30. oktober
Kvadraturen videregående skole – tirsdag 5. november
Tangen videregående skole – tirsdag 5. November

Alle skolene har åpent  kl 17.00 - 20.00.

Elevene må besøke minst to forskjellige skoler i løpet av uke 44 og 45. Skolebesøkene, som foregår på kveldstid, blir kompensert med avspasering seinere i skoleåret.

Private videregående skoler i Kristiansand inviterer til Åpen skole slik:

Akademiet videregående skole – tirsdag 29. oktober kl 17.00 – 20.00
Øvrebø videregående skole – onsdag 30. oktober kl 17.00 – 20.00