Fornøyde elever på 6.trinn
Publisert: 15. mai 2024 | Sist endret: 15. mai 2024 | Forfatter: Kevin Bekkerhus

Fra ide til neste suksess

Vi på 6.trinn ved Flekkerøy skole har i løpet av en periode arbeidet med et prosjekt vi har gitt navnet “fra ide til neste suksess”. Prosjektet har handlet om å skape en ny is fra Hennig Olsen i forbindelse med deres 100-års jubileum. Målet med prosjektet har vært å lære hvordan en designprosess til et nytt produkt kan være, og det handlet om å stå i denne prosessen over lengre tid.

Elevene har arbeidet med håndtegning, digitale tegninger, laget modeller, arbeidet med fargekontraster, eksperimentert med ideer med ulike smaker, jobbet i team, presentert ideer og til slutt hatt ei utstilling av sluttproduktene sine for fadderbarna. Elevene har virkelig storkost seg og kjent på masse mestring og glede i dette prosjektet. Underveis har vi aktivt brukt hjemmesiden til Hennig Olsen og sett oss opp på både nye og gamle ideer til isen vår.