Forsterket skoletilbud
Telefon: 71575570 Send oss e-post
Redaktør: Knut E Olsen
Besøk fra Italia

6.trinn har hatt besøk fra Italia denne uken (uke19). Tirsdag fikk vi endelig møte de italienske elevene og lærere som vi har kun sett på skjerm. Vi gledes oss til å vise frem Kristiansund og hvordan vi bruker nærområdet til undervisning.

Vi hadde lagt en plan for hva vi ville vise frem. Det ble tre aktive dager.

Tirsdag ble det en forelesning om steinalderboplassen ved Vollvannet. Her fikk vi besøk fra Nordmøre museum og hun som kom var fra Italia, så det ble en overraskelse for de besøkende fra Italia. NRK Møre og Romsdal laget et innslag om besøket. Her ble det lunsj før vi gikk videre opp på Kvernberget. På vei opp fikk vi vind, regn, snø og sol. Dette tok likevel ikke motivasjonen fra oss.

Onsdag var det sundbåtsafari, På vei over fra Nordlandet til Kirkelandet fikk vi en rask historietime fra Arild Dybå-Eidem om sundbåten og Kristiansund. Elevene ble delt i 3 grupper og de løste oppgaver rundt om i byen. Vi fikk også gått opp til Varden. Onsdags kveld fikk de besøkende billetter til KBK-kamp. Før kamp fikk de smake fishan og de likte de veldig godt. De italienske barna fikk også et KBK-skjerf hver og sto stolt med skjerfet høyt under "Floa som flør".

Torsdag gikk vi i Annas fotspor. Dette var en flott tur og de besøkende synes det var bellissimo. Vi brukte siste del av dagen på aktiviteter på skolen. Dette har vært utrolig kjekt å bli kjent med de flotte elevene og lærerne fra Taranto. Noen tror jeg har fått en ny god venn i et annet land.

Main Image
Bilde 1 av 43