Publisert: 10. oktober 2024 | Sist endret: aldri | Forfatter: M.H

Verdensdagen for psykisk helse.

I dag hadde mange i elevrådet kommet seg litt ekstra tidlig på skolen for å være klare til markering av verdensdagen for psykisk helse. Sammen med helsesykepleier og sosiallærer serverte de varm saft til elever og ansatte før skoleklokka ringte inn klokka 08.30.

Plakater utenfor og også inne hos lærerne, gjorde det tydelig hvorfor vi markerte dagen. #gi8minutter er årets fokus. På skolen fremhevet vi også blant annet det å prate med noen du ikke har pratet med på lenge, å leke/henge med noen nye, si hei, spør om du kan hjelpe mm.

Noen utsagn fra elevene og lærerne: "Takk for deilig saft". "Så heldig jeg var i dag som fikk se den viktige plakaten". "Jeg vil hjem å ringe til mormor". "Den plakaten vil jeg huske i lang tid fremover".