Publisert: 24. september 2024 | Sist endret: 24. september 2024 | Forfatter: Finn Lea

GRATIS SYKKELSJEKK PÅ KANNIK UNGDOMSSKOLE

Onsdag 2. oktober kan du få sjekket sykkelen din på Kannik skole. De står klar fra kl. 08.00.

Paahjul AS vil i samarbeid med Stavanger kommunes sykkelsatsing tilby en sykkeldag til alle ungdomsskolene i Stavanger denne høsten, slik vi har gjennomført tidligere år.
Vi ønsker å sette fokus på at elevene har trafikksikre sykler i høstmørket.

Syklene sjekkes gratis med enkel justering av gir og bremser. Elevene leverer sykkelen til oss før de går inn til første time. Vi står klare i skolegården i god tid før skolestart.
Elevene får en tilstandsrapport på sykkelen som de tar med seg hjem til foresatte.
Ved utbedring på ett av våre verksteder i Stavanger, på Hinna eller i Sandnes, vil de få 10 % rabatt på sluttfaktura ved framvisning av tilstandsrapporten.
Paahjul vil gjerne besøke skolen deres før høstmørket setter inn for fullt. Vi møter opp på skolen om morgenen for å ta imot syklene. Elevene fyller ut en lapp med navn som de henger på sykkelen. Vi står på egnet sted på skolen og utfører en enkel service med tilstandsrapport, og elevene henter syklene i friminuttene ut over dagen. Vi setter av én dag til hver skole. På denne måten går det ikke ut over undervisningen ved skolen.

Det er viktig å være aktiv! Vi vil bidra til å øke elevenes aktivitetsnivå ved bruk av sykkel til og fra skolen, samtidig som vi legger vekt på sikkerhet.

God sykkelhøst!

André Strøm